وبلاگ

آشنایی با لوازم جانبی خودرو

لوازم جانبی عمومی خودرو

لوازم جانبی خودرو طیف وسیعی از محصولات را در برمی‌گیرد و خرید آن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که کیفیت رانندگی را بالا برده و باعث بهبود عملکرد خودرو می‌شود. تنها زمانی می‌توان از کیفیت و بهبود عملکرد خودرو رضایت داشت که آن خودرو لوازم جانبی باکیفیتی داشته باشد. برای این منظور نیاز است تا مصرف‌کنندگان به مراکز خرید لوازم جانبی خودروی معتبری مانند وب سایت کاراکسسوری مراجعه کرده و انواع مختلف لوازم جانبی خودرو مورد نیاز خود را از این مرکز خرید آنلاین تهیه کنند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین لوازم جانبی موجود در این مرکز خرید لوازم جانبی خودرو می‌پردازیم. البته قبل از هر چیز باید بدانید که تمام محصولات کاراکسسوری به تمامی استان‌ها عرضه و ارسال می‌شود، ضمن اینکه می‌توان گفت این مرکز در بین مراکز خرید لوازم جانبی خودرو از بهترین‌ها به­ شمار می‌‌آید.

فروشگاه لوازم جانبی خودرو کاراکسسوری انواع مختلفی از لوازم جانبی لوکس و لاکچری مورد نیاز ماشین‌های مختلف را ارائه می‌کند که از جمله آنها می‌توان آفتاب‌گیر، ضربه‌گیر خودرو، کفپوش، پرکننده کنار صندلی، جیب نظم‌دهنده و نگهدارنده وسایل خودرو، چادر ضدآب، عایق درب خودرو، روکش صندلی خودرو و…. را نام برد؛ اما در ادامه به معرفی برخی از عمومی‌ترین لوازم جانبی‌های ماشین که در اکثر فروشگاه‌ها مانند مراکز خرید لوازم جانبی خودرو در تنکابن وجود دارند می‌پردازیم که به شرح زیر هستند:

رکاب خودرو

رکاب خودرو به قسمتی گفته می‌شود که از آن برای سوار شدن به خودرو استفاده می‌کنند، در واقع رکاب عملکردی همچون پله دارد.

این قطعه در کابین ماشین و در قسمت پایینی آن قرار گرفته و به سرنشینان کمک می‌کند تا به راحتی از ماشین خارج شده یا وارد شوند. همه مراکز خرید لوازم جانبی خودرو این قطعه را عرضه می‌کنند و چیزی نیست که کمیاب باشد؛ با این حال باید دقت کرد که کیفیت آن در چه سطحی است، زیرا کیفیت رکاب می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در کارایی آن داشته باشد، خصوصاً در ماشین‌های شاسی بلند که حتماً برای سوار شدن داخل اتومبیل به رکاب نیاز خواهد بود.

بنابراین از مهم‌ترین قسمت‌هایی که قبل از خرید خودرو باید به آن دقت شود، رکاب خودرو است. با توجه به محل قرار‌گیری رکاب، تعویض آن کار ساده‌ای نیست اما با این حال در صورت وجود هرگونه شکستگی یا خوردگی به راحتی تشخیص داده می‌شود.

ساییدگی، خوردگی و شکستگی در رکاب و ستون ماشین، ایمنی و سطح کیفی خودرو را با مشکل مواجه می­کند؛ بنابراین دقت به این قطعه جانبی خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود چنین مسائلی باعث شده تا کاراکسسوری به عنوان یکی از مراکز خرید لوازم جانبی خودرو انواع مختلف رکاب‌های فردی یا حلقه‌ای، رکاب‌های پله‌ای، رکاب‌های بیضی لوله‌ای، رکاب‌های یکپارچه و… را به مصرف‌کنندگان عرضه نماید.

جلو پنجره خودرو

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم، عملکرد خودرو در گرو قطعات جانبی آن است. با این حال ظاهر خودرو برای اکثر افراد اهمیت بسیار زیادی دارد که در این زمینه، می‌توان به اهمیت جلوپنجره اشاره کرد. به علاوه ساز و کار خنک‌سازی خودرو نیز به جلوپنجره بستگی دارد.

اما جلو پنجره ماشین به کدام قسمت از آن گفته می‌شود؟! بهتر است بدانید که قسمت زیری کاپوت و رادیات ماشین را قسمت جلو پنجره می­نامند. تمام قسمت جلویی ماشین توسط جلو پنجره پوشش داده شده که جریان یافتن هوا را امکان پذیر می­سازد. در حال حاضر در صنعت خودرو‌سازی مدرن، شبکه‌هایی را در قسمت جلویی قرار می‌دهند که عملکرد موتور و رادیاتور را بهبود می‌بخشد.

به بیانی دیگر می‌توان گفت که جلو پنجره‌ها شبکه‌های جلویی خودرو بوده که جریان هوا در رادیاتور را کنترل می‌کنند. به طور کلی این قطعه اهمیت زیادی برای عملکرد بهتر ماشین داشته و در حال حاضر نیز به یکی از اکسسور‌های خودرو تبدیل شده است؛ از همین رو اکثر مراکز خرید لوازم جانبی خودرو این قطعه را عرضه می‌کنند.

آینه بغل خودرو

همه خودرو‌ها بلااستثنا آینه بغل دارند که برای دید وسیع‌تر رانندگان تعبیه شده تا رانندگان به کمک آن بتوانند فاصله خود با ماشین‌های دیگر را به خوبی کنترل کنند. با این اوصاف می‌توان گفت که آینه بغل جزء دسته لوازم ایمنی خودرو قرار می­گیرد.

رانندگان به کمک آینه بغل می‌توانند بهتر رانندگی کنند و تسلط بهتری روی ماشین داشته باشند. ضمن اینکه آمار تصادفات نیز با استفاده درست و به موقع از آینه بغل کاهش می‌یابد. با توجه به اینکه این وسیله برای حفظ ایمنی اهمیت بسیار زیادی دارد، در تمام مراکز خرید لوازم جانبی خودرو انواع مختلفی از آینه بغل‌ها به فروش می‌رسند که از جمله آنها می‌توان به: آینه بغل مکانیکی و آینه بغل الکترونیکی اشاره کرد.

بادگیر خودرو

به بادگیر خودرو معمولاً باران گیر نیز گفته می‌شود. این قطعه علاوه بر اینکه ظاهر خودرو را زیبا و جذاب می‌کند، کارایی‌های دیگری برای خودرو دارد که از جمله این کارایی‌ها می‌توان به جلوگیری از ورود باد یا باران به اتاق ماشین اشاره کرد.

بوق خودرو

بوق‌ خودروها تکنولوژی ساده‌ای دارند. علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار در صنعت ماشین‌سازی اما هنوز بوق خودرو تغییرات چندانی نداشته و معمولاً در اکثر خودرو‌ها به عنوان دکمه‌ای روی فرمان تعبیه می‌شود. البته به طور کلی تنوع بوق‌ها از نظر صدایی بسیار زیاد بوده که معمولاً مراکز‌ خرید لوازم جانبی خودرو برای جلب رضایت مشتریان انواع مختلفی از آن­ را به فروش می‌رسانند.

جمع ‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با برخی از لوازم جانبی خودرو آشنا سازیم. مطمئناً خودرو از لوازم جانبی بیشتری برخوردار است که ما در این بلاگ تنها برخی از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. ضمن اینکه در این بین شما با یکی از مراکز خرید لوازم جانبی خودرو نیز آشنا شدید. فروشگاه آنلاین کاراکسسوری یکی از فعال‌ترین مراکز خرید لوازم جانبی خودرو در ایران به شمار می‌رود که علاوه بر قطعات گفته شده، انواع لوازم‌ جانبی خودروهای مختلف را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید